Wednesday 8 October 2014

PERMOHONAN PEMASANGAN METER TNB (1 PHASE AND 3 PHASE)

 PERMOHONAN UNTUK PEMASANGAN METER TNB
 APPLICATION FOR TNB METER INSTALLATION



#COVER KL AND KLANG VALLEY AREA ONLY#


DOKUMEN YANG DIPERLUKAN UNTUK :/ DOCUMENTS REQUIRED FOR:


PERMOHONAN BEKALAN ELEKTRIK UNTUK KEDIAMAN - DOMESTIK/BUKAN PERNIAGAAN / APPLICATION FOR RESIDENTIAL ELECTRICITY - DOMESTIC / NON-BUSINESS
  • JIKA ANDA ADALAH PEMILIK , SENARAI DOKUMEN YANG DIPERLUKAN ADALAH SEPERTI DIBAWAH :/ IF YOU ARE THE OWNER, THE LIST OF DOCUMENTS REQUIRED IS AS BELOW:
  1. Salinan IC pemohon dan IC saksi / Photocopy IC of applicant's and reference
  2. Salinan Perjanjian Jual Beli / Copy of Sale & Purchase Agreement (S&P)
  3. atau salinan pengisytiharan jualan / or Copy of proclamation of sale (POS) (Auction Property/Lelong)
  4. atau salinan geran tanah mempunyai nama pemohon / or a copy of the land title has the name of the applicant
  5. atau salinan surat cukai pintu atas nama pemohon / or a copy of the assessment on behalf of the applicant
  6. Salinan bil elektrik pengguna terdahulu atau yang berdekatan / Previous or nearest electricity bil ( Jika Ada / If Available )
  7. No. tiang berhampiran / Nearest pole number (Untuk Permohonan yang tidak pernah ada meter sebelum ini / For application that never existed meter before this)
  • JIKA ANDA ADALAH PENYEWA, SENARAI DOKUMEN YANG DIPERLUKAN ADALAH SEPERTI DIBAWAH :/ IF YOU ARE A TENANT, THE LIST OF DOCUMENTS REQUIRED IS AS BELOW:
  1. Salinan IC pemohon dan IC saksi / Photocopy IC of applicant's and reference
  2. Salinan Perjanjian Sewa dengan pemilik / Copy of Tenancy Agreement
  3. Surat Kebenaran untuk pertukaran nama dari pemilik (Penyewa) / Consent letter from owner (Tenant)
  4. Salinan bil elektrik pengguna terdahulu atau yang berdekatan / Previous or nearest electricity bil ( Jika Ada / If Available )


PEMOHONAN BEKALAN ELEKTRIK UNTUK PERNIAGAAN / BUKAN DOMESTIK / APPLICATION FOR ELECTRICITY BUSINESS / NON-DOMESTIC

  • SENARAI DOKUMEN YANG DIPERLUKAN ADALAH SEPERTI DIBAWAH : /
     LIST OF DOCUMENTS REQUIRED IS AS BELOW:
  1. Salinan IC pemohon dan IC saksi / Photocopy IC of applicant's and reference
  2. Salinan Perjanjian Jual Beli / Copy of Sale & Purchase Agreement (S&P)
  3. atau salinan pengisytiharan jualan / or Copy of proclamation of sale (POS) (Auction Property/Lelong)
  4. atau salinan geran tanah mempunyai nama pemohon / or a copy of the land title has the name of the applicant
  5. atau salinan surat cukai pintu atas nama pemohon / or a copy of the assessment on behalf of the applicant
  6. Salinan Perjanjian Sewa dengan pemilik / Copy of Tenancy Agreement (Jika Penyewa / If Tenant)
  7. Surat Kebenaran untuk pertukaran nama dari pemilik (Penyewa) / Consent letter from owner (Tenant) (Jika Penyewa / If Tenant)
  8. Salinan bil elektrik pengguna terdahulu atau yang berdekatan / Previous or nearest electricity bil ( Jika Ada / If Available
  9. Sekiranya permohonan atas nama Syarikat sila bawa :-For company registration please attach:- 
  • SYARIKAT SDN BHD / BERHAD / SDN. BHD. / BERHAD COMPANY
  1. Salinan IC Pengarah / Copy of Director's IC
  2. Salinan Borang 9 & 49 / Form 9 & 49
  3. Salinan SSM / Copy of SSM
  4. Cop Syarikat / Company Stamping
  • SYARIKAT ENTERPRISE / ENTERPRISE COMPANY
  1. Salinan IC Pengarah / Copy of Director's IC
  2. Salinan SSM / Copy of SSM
  3. Cop Syarikat / Company Stamping



SILA HUBUNGI UNTUK PERTANYAAN DAN SEBUTHARGA (QUOTATION) :- 
PLEASE CALL FOR INQUIRY OR QUOTATION :

EN HAFIZ 
( WHATSAPP OR CALL ) H/P : 017-253 3358
EMAIL : mha.power24@gmail.com




1 comment:

  1. Berapa lama proses utk pemasangan meterdi rumah persendirian?

    ReplyDelete